heerlijk-turkije.reismee.nl

Eindverhaal Turkije April 2014

Eind verhaal vakantie Delphin deluxe Resort 19 April-27 April 2014.

We hebben het heerlijk gehad met zijn allen, Jayson gierde het uit van het lachen toen we gingen opstijgen in tegen stelling van Daisy die behoorlijk angstig was. Maar de vlucht ging lekker snel en waren zo in Turkije, op het vliegveld even zoeken naar de privé bus, ze wilde ons in het algemene busje zetten maar wij hadden een privé busje geregeld dus die wilde we ook, maar dat was ook snel opgelost en gingen relaxed met zijn vijven in het busje naar het hotel. In het busje hadden ze een lekkere koelbox waar we natuurlijk gebruik van hebben gemaakt. Aangekomen bij het hotel eerst ingecheckt en toen even op het terras gezeten voordat we de kamers gingen bekijken, Ivo en Daisy zaten op de derde verdieping en wij bovenin op de vijfde, mooie gerenoveerde kamers, helaas de eerste dagen zonder airco. Daisy en Ivo hebben gelijk van de roomservice gebruik gemaakt en een pizza laten bezorgen op de kamer.

Na een lekkere nachtrust zijn we eerst gaan ontbijten en toen een tour door het hotel gedaan en alles te bekeken. En toen heerlijk bij het zwembad gezeten, je kon merken dat de schoolvakanties nog niet begonnen was want het was erg rustig.

S ’avonds de Hamam geboekt voor Daisy Ivo en Jayson, wij waren al eens geweest dus wij bleven in het hotel, nou ze hebben genoten, ontspannen en uitgerust en vooral schoon kwamen ze terug, Jayson was ook gewassen, geschubd, de rest van de dag aan het zwembad gezeten onder het genot van een biertje en champagne. Na het diner het stadje Avsallar ingegaan, we hebben een taxi er naar genomen en daar de boot trip geboekt en lekker een terras gepakt.

Dinsdag lekker geluierd, heerlijk gegeten en Tettje, Walter en de kinderen opgewacht die s ’avonds aan zouden komen, gezellig nog even zitten borrelen. Jayson deed het top in de buggy, wat een makkelijk kind is dat, gaf soms zelf aan ik wil in de buggy en met 3 minuten sliep hij.

We zijn ook nog op kroegen tocht geweest binnen het hotel. Eerst buiten voor gezeten toen even de disco in (Opa paste op Jayson) en tenslotte even naar de Pub. Leuke bar is dat, we waren nog niet binnen of Ivo werd gewenkt ;} door de barman, die was zeer geïnteresseerd in Ivo en begon gelijk allerlei vragen te stellen aan hem. Ivo wist niet wat hij er mee aan moest en dacht dat die aandacht ging om Daisy. Barman vroeg of Ivo Facebook had, maar Ivo antwoorde snel, nee heb geen Facebook. Het bleek dus helemaal niet om de aandacht van Daisy maar echt om Ivo, TOPPIE.

Woensdag ochtend werd Ivo helaas ziek, kreeg geen ontbijt door zijn keel en is terug gegaan naar bed, flink bibberen, overal pijn, algehele malaise, toch maar even langs de dokter want je weet nooit. Maar ja je weet het in Turkije ze sturen je zo naar het ziekenhuis, maar daar trapte Ivo niet in, die is lekker met een pilletje terug in bed gegaan en voelde zich smiddags al wat beter. S ‘ avonds gaan eten bij de Mexicaan maar dat hield hij toch niet vol, gewapend met een tablet van Tettje zijn bed in, en warempel de andere dag stukken beter en klaar voor de boot trip.

Boot trip was super, heerlijk relaxed, lekkere muziek en drankjes, (raki). We voerde langs de kust en zagen van de waterkant ons hotel, verder gevaren naar Magnavat waar we uitstapte om naar de waterval te gaan, die viel wel mee maar was een leuk marktje bij. Onderweg hebben we ook nog schildpadden gezien en aan het eind van de trip kregen we een schuimparty, dat vond Jayson helemaal geweldig, wij trouwens ook. Intussen zijn er nog meer vrienden aangekomen in het hotel, die we later de avond gezien hebben.

Donderdag avond zijn we ook naar de Magic show geweest, in het Amfitheater, we hebben vreselijk gelachen het leek wel een Turkse Hans Klok. Vreselijk slecht en zeer dier onvriendelijk. Een duiven act, maar die duif moest netjes uit een doosje komen maar viel met zijn koppie zo plat op de grond, was wel zielig. Een Houdini act waar ze in een kist met water geboeid zitten en zelf bijna verdrinken, wat een blamage maar we hebben wel vreselijk gelachen.

En toen was het alweer vrijdag en vrijdag is het marktdag, recht tegen over het hotel, even het tunneltje onderdoor en je staat midden op de markt. Flink afdingen en leuke koopjes halen. S’middags nog heerlijk op de pier gelegen, het weer was super.

Zaterdag was het al weer tijd om uit te checken, gelukkig konden we één kamer behouden tot 3 uur maar toen moesten toch alle koffers naar beneden, nog even bij de koffiebar met heel veel gebak gezeten en toen toch nog even op de bedjes gelegen bij het zwembad, Jayson nog zijn laatste duik in het zwembad.

Het was Gala avond dus wij een goed plekje bemachtigd zodat we onder het diner de show goed konden zien, om half tien onze koffers opgezocht want we zouden opgehaald worden om 22 uur.

Iedereen zat voor bij het hotel om ons gedag te zeggen, dat valt niet mee als je naar huis moet en de rest blijft nog even maar ja we hebben het super gehad met super weer. Temperaturen van 22 tot 34 graden. Toen het busje draaide om richting het vliegveld te gaan zagen we de groep langs de weg staanom onsuit te zwaaien, heel leuk.

We konden als eerste inchecken, met veel problemen in verband met gewicht koffers, onze betaalde gereserveerde plekken maar alles kwam goed, en toen vertraging, 1 uurtje maar, maar op zo’n nachtvlucht valt dat behoorlijk zwaar. Jayson was intussen wakker en lekker druk, tja die had geslapen in de bus dus was weer klaar wakker.

(Groen is het nieuwe GOUD)

Maar na een zware nacht weer thuis aangekomen stond Opoe met koffie en een ontbijtje klaar, Carla kwam tegelijk aan dus dat was goed geregeld. En daarna slapen, doodmoe maar voldaan waren we.

Het was een super week, we hebben genoten…………………….

Bedankt voor het meelezen en jullie berichtjes die zijn achter gelaten op de site, facebook, whats-app etc.

Harry, Elly, Ivo, Daisy, Jayson.